Mijn bedrijf is als tijdelijk gesloten gemarkeerd. Hoe los ik dit op?

Mijn bedrijf is als tijdelijk gesloten gemarkeerd. Hoe los ik dit op?
7 december 2021 Roald google mijn bedrijf

De ‘Tijdelijk gesloten’-markering op je Google Bedrijfsprofiel* is handig als je aan je klanten wilt laten weten dat je bedrijf tijdelijk gesloten is. Bijvoorbeeld omdat je zaak een grote verbouwing ondergaat, er sprake is van langdurige ziekte of vanwege de coronapandemie. Staat jouw bedrijf gemarkeerd als Tijdelijk gesloten in je Google Bedrijfsprofiel, maar wil je dit graag ongedaan maken? In dit blog leggen we je in een aantal simpele stappen uit hoe je dat doet.  

* Was voorheen Google My Business. Lees hier meer over deze naamswijziging en wat voor gevolgen dat heeft voor jou als ondernemer: ‘Google My Business wordt Google Business Profile

Hoe verwijder je de ‘Tijdelijk gesloten’-markering op je Google Bedrijfsprofiel?

Je verwijdert de ‘Tijdelijk gesloten’-markering als volgt:

  1. Ga naar je Google Bedrijfsprofiel.
  2. Klik onderaan op Profiel. Ga vervolgens naar Alles weergeven.
  3. Onder Dit bedrijf heropenen op Google zie je de optie Markeren als opnieuw geopend. Selecteer deze optie. Je bedrijfslocatie staat nu weer aangegeven als ‘Open’.
Tijdelijk gesloten bedrijf als geopend markeren

Tijdelijk gesloten bedrijf als geopend markeren

Werkt dit niet? Probeer dan het volgende:

  1. Klik op het Google Bedrijfsprofiel-logo.
  2. Je komt nu weer op het overzicht van je account. Hier zie je een lijst met alle bedrijfslocaties die in je account staan.
  3. Naast de bedrijfslocaties zie je een vakje staan dat je kunt aanvinken. Zoek de locatie die je weer als ‘Open’ wilt markeren en vink het vakje dat daarbij hoort aan.
  4. Klik bovenin op het ‘Acties’-menu. Er verschijnt nu een dropdownmenu met daarin de mogelijkheid om de locatie als ‘Open’ aan te duiden. Klik hierop. Je bedrijfslocatie staat nu weer aangegeven als ‘Open’.
Bedrijf als geopend markeren in het bedrijfsprofiel overzicht

Bedrijf als geopend markeren in het bedrijfsprofiel overzicht

Als laatste optie kun je naar Google Maps gaan, je bedrijfslocatie openen en vervolgens op ‘Bewerken voorstellen’ klikken om de locatie als ‘Open’ te markeren.

Wist je dat…

De ‘Tijdelijk gesloten’-markering geen invloed heeft op je ranking of zichtbaarheid? Je kunt met deze status dus nog steeds goed scoren in de zoekresultaten en zichtbaar zijn voor je klanten. Vroeger kon de markering hier nog wel van invloed op zijn, maar dit is rond het begin van de coronapandemie gewijzigd door Google. 

Zorg voor een up-to-date Google Bedrijfsprofiel

Het is belangrijk dat de informatie op je Google Bedrijfsprofiel klopt. Als je bedrijfslocatie op ‘Tijdelijk gesloten’ blijft staan terwijl deze alweer een tijdje geopend is, kan je dit klant- of websitebezoeken kosten. Zorg daarom dat je deze markering zo snel mogelijk wijzigt in de juiste status. Heb je hier nog vragen over? Of wil je meer weten over het Google Bedrijfsprofiel en wat dit doet voor de lokale vindbaarheid van jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Vind mij Online nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen op het gebied van online marketing voor lokale bedrijven.

    Roald Craenen

    Roald Craenen

    Met meer dan 10 jaar ervaring in SEO, online marketing, webdesign en webdevelopment verbeter ik dagelijks de vindbaarheid van zowel grote als kleine bedrijven.

    Recente artikelen

    Frauduleuze Google Bedrijfsprofielen aangepakt

    Frauduleuze Google Bedrijfsprofielen aangepakt

    15 maart 2022 Roald

    De ‘Tijdelijk gesloten’-markering op je Google Bedrijfsprofiel* is handig als je aan je klanten […]

    Lees meer
    Waarom reviews zo waardevol zijn voor jouw bedrijf: de statistieken

    Waarom reviews zo waardevol zijn voor jouw bedrijf: de statistieken

    14 januari 2022 Roald

    De ‘Tijdelijk gesloten’-markering op je Google Bedrijfsprofiel* is handig als je aan je klanten […]

    Lees meer
    Hoe voeg ik UTM tags toe aan mijn Google Bedrijfsprofiel?

    Hoe voeg ik UTM tags toe aan mijn Google Bedrijfsprofiel?

    14 januari 2022 Roald

    De ‘Tijdelijk gesloten’-markering op je Google Bedrijfsprofiel* is handig als je aan je klanten […]

    Lees meer
    Wij scoren gemiddeld een 9,6 op basis van 11 recensies