De ‘Tijdelijk gesloten’-markering op je Google Bedrijfsprofiel* is handig als je aan je klanten wilt laten weten dat je bedrijf tijdelijk gesloten is. Bijvoorbeeld omdat je zaak een grote verbouwing ondergaat, er sprake is van langdurige ziekte of vanwege de coronapandemie. Staat jouw bedrijf gemarkeerd als Tijdelijk gesloten in je Google Bedrijfsprofiel, maar wil je dit graag ongedaan maken? In dit blog leggen we je in een aantal simpele stappen uit hoe je dat doet.
* Was voorheen Google My Business. Lees hier meer over deze naamswijziging en wat voor gevolgen dat heeft voor jou als ondernemer: ‘Google My Business wordt Google Business Profile‘
Je verwijdert de ‘Tijdelijk gesloten’-markering als volgt:
Werkt dit niet? Probeer dan het volgende:
Als laatste optie kun je naar Google Maps gaan, je bedrijfslocatie openen en vervolgens op ‘Bewerken voorstellen’ klikken om de locatie als ‘Open’ te markeren.
De ‘Tijdelijk gesloten’-markering geen invloed heeft op je ranking of zichtbaarheid? Je kunt met deze status dus nog steeds goed scoren in de zoekresultaten en zichtbaar zijn voor je klanten. Vroeger kon de markering hier nog wel van invloed op zijn, maar dit is rond het begin van de coronapandemie gewijzigd door Google.
Het is belangrijk dat de informatie op je Google Bedrijfsprofiel klopt. Als je bedrijfslocatie op ‘Tijdelijk gesloten’ blijft staan terwijl deze alweer een tijdje geopend is, kan je dit klant- of websitebezoeken kosten. Zorg daarom dat je deze markering zo snel mogelijk wijzigt in de juiste status. Heb je hier nog vragen over? Of wil je meer weten over het Google Bedrijfsprofiel en wat dit doet voor de lokale vindbaarheid van jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op.
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen op het gebied van online marketing voor lokale bedrijven.
De ‘Tijdelijk gesloten’-markering op je Google Bedrijfsprofiel* is handig als je aan je klanten […]
Lees meerDe ‘Tijdelijk gesloten’-markering op je Google Bedrijfsprofiel* is handig als je aan je klanten […]
Lees meerDe ‘Tijdelijk gesloten’-markering op je Google Bedrijfsprofiel* is handig als je aan je klanten […]
Lees meer