Het grote verschil tussen adverteren en het pakket “Beter vindbaar” (ook wel “organisch vindbaar” genoemd) is de snelheid waarmee je resultaat behaalt en de duur van het effect ervan. Door te adverteren ben je meteen lokaal vindbaar, stop je echter met adverteren, dan ben je niet meer vindbaar. Door in je “organische vindbaarheid” te investeren, blijf je vindbaar wanneer je geen klant meer bent, maar het duurt langer voordat je resultaat merkt.
Zie het als een oplossing voor korte termijn (adverteren, meteen resultaat) en een investering op de lange termijn (organisch vindbaar, langdurig, vaak blijvend effect).
Hieronder de voor- en nadelen:
|
Adverteren |
Organisch vindbaar |
Voordelen |
- Meteen vindbaar
- Boven andere resultaten
|
- Langdurig, vaak blijvend, effect
- “Gratis” website bezoekers
|
Nadelen |
- Als je stopt, ben je niet meer vindbaar
- Kosten per klik (en dus website bezoeker)
|
- Hoe meer concurrentie, hoe langer het kan duren voordat je resultaat merkt
|