Sitemap

Pagina's

Blogs

Vele bedrijven gingen je voor.
Dit is wat ze zeggen

Tappunt is een jong opstartend horecabedrijf met een enorme groeispurt. Daar zochten we een professionele partij bij die ons vooruit kon helpen binnen de kaders van de marketing. Vind mij Online past precies binnen het plaatje. Door een jong dynamisch team die binnen hetzelfde leven denkt.

Yorick Roels Eigenaar Tappunt

Wij als Snijders Advocaten hebben echt enorme profijt van de verbeterde vindbaarheid nadat Vind mij Online voor ons is gaan werken. Vooral de persoonlijke en betrokken aanpak, alsook de maandrapportbases spreken ons erg aan.

Danny Snijders Directeur Snijders Advocaten

Sinds wij vind mij online ingeschakeld hebben zijn we veel beter zichtbaar in Google Maps. Het resultaat is dat we veel vaker aangeklikt worden, hebben meer telefoontjes gekregen en daar zijn ook opdrachten uit voort gekomen mbt onze dienstverlening. En dat al binnen een aantal maanden! Kortom we wij erg tevreden over vind mij online. De contacten zijn heel persoonlijk en we worden optimaal geholpen en ondersteund.

Margaret van Rixtel Eigenaar Vorstenbosch & Van Tol

Veelgestelde vragen

Met Google My Business beheer je in één dashboard de gegevens van jouw bedrijf voor Google Maps, Google Zoeken en Google Plus. Wanneer je bijvoorbeeld zoekt naar een fysiotherapeut in den bosch, dan zie je vrij snel een opvallend Google Maps kader. De bedrijven vermeld in en onder dat kader worden beheerd in Google My Business.

Vind mij Online richt zich enkel op het verbeteren van de vindbaarheid van jouw bedrijf in het Google Maps kader (ook wel Google Maps Pack genoemd) tussen de “normale” zoekresultaten. Je herkent deze aan het kaartje met de rode markers. Je vindt deze resultaten vaak helemaal bovenaan, net onder de advertenties of boven de organische resultaten in Google.

Citations zijn bedrijfsvermeldingen (naam bedrijf, postcode, adres, telefoonnummer, etc.) in bedrijvengidsen als De Telefoongids. Je kunt een citation het beste vergelijken met een vermelding in de traditionele Gouden Gids van vroeger. In hoe meer Gouden Gidsen je bedrijf staat vermeld, hoe groter de kans dat je wordt gevonden. Zo werkt het ook online.

Ga naar Google.nl en zoek naar jouw bedrijf, bijvoorbeeld “vind mij online“. Als jouw bedrijf al vermeld is op Google, wordt aan de rechterkant van de zoekresultaten jouw bedrijf getoond. Onder de adresgegevens staat een link “Bewerking voorstellen”. Als daarnaast een link staat “Ben je eigenaar van dit bedrijf?”, dan is de bedrijfsvermelding NIET geclaimd. Staat die link er niet, dan ben jij wellicht de eigenaar. Als je de eigenaar bent, kun je inloggen op https://www.google.nl/business/ middels de knop “inloggen” rechtsboven. Eenmaal ingelogd kun je jouw bedrijfsvermelding beheren.

Mocht je jouw bedrijf niet kunnen vinden in Google, dan moet je je bedrijf eerst aan Google Maps toevoegen. Vervolgens kun je jouw bedrijf in Google Mijn Bedrijf claimen en verifiëren.

Zoekvolume is het aantal keren dat er gemiddeld maandelijks op bepaalde specifieke woorden wordt gezocht. Zo wordt er bijvoorbeeld 880x per maand gezocht naar “fysiotherapie den bosch”. Het zoekvolume van de term “fysiotherapie den bosch” is dan 880.

Nee, met Google My Business gaat het echt om lokale vindbaarheid. Dus de plaats waarin jouw bedrijf is gevestigd. Heb je bijvoorbeeld een administratiekantoor in Sint-Michielsgestel, dan verbeteren wij de vindbaarheid voor de zoekopdracht “administratiekantoor sint-michielsgestel”. Wil je ook in Den Bosch vindbaar zijn? Dan zul je moeten adverteren. Uiteraard kunnen we daarin adviseren.

Dat verschilt per pakket:

  • Het pakket “Rapportage” wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en kan opgezegd worden tegen het einde van de maand met inachtneming van een opzegtermijn van 1 kalendermaand.
  • Het pakket “Ads Only” wordt aangegaan voor onbepaalde tijd. De eerste 3 maanden van de overeenkomst is deze niet tussentijds opzegbaar. Na 3 maanden kan de overeenkomst worden opgezegd tegen het einde van de maand met inachtneming van een opzegtermijn van 1 kalendermaand. We hanteren deze minimumperiode, omdat dit de kortste periode is waarin resultaten daadwerkelijk merkbaar zijn.
  • Het pakket “Beter vindbaar” werkt met een jaarcontract. Je betaalt gedurende 12 maanden een vast bedrag per maand. Het verbeteren van je vindbaarheid vergt namelijk energie en tijd. Je bedrijf wordt dan in deze 12 maanden steeds beter vindbaar. Na 12 maanden kun je uiteraard opzeggen. Dit pakket wordt niet automatisch verlengd.
  • Het pakket “Vindbaar + Ads” werkt ook met een jaarcontract, om dezelfde reden als bij “beter vindbaar”. Na 12 maanden kun je uiteraard opzeggen. Dit pakket wordt niet automatisch verlengd.

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Het verbeteren van je vindbaarheid vergt namelijk energie en tijd. Je bedrijf wordt dan in deze 12 maanden steeds beter vindbaar. We kunnen daarom geen (goede) resultaten garanderen in een kortere periode.

In ieder pakket dat je afneemt is een maandelijkse rapportage opgenomen. Hierin zie je hoevaak je bedrijf per maand is weergegeven in Google (en Google Maps), hoeveel mensen hebben doorgeklikt naar jouw website, hoevaak je wordt gebeld en hoevaak een routebeschrijving naar jouw bedrijf in Google Maps is gestart. Deze statistieken worden overzichtelijk over een periode van telkens 12 maanden weergegeven. Ook kun je zien wat de gemiddelde score van je bedrijf is obv reviews van klanten en zie je een gemiddelde score per maand, met het aantal reviews dat per maand zijn geschreven.

Bovenaan de rapportage worden telkens de statistieken van deze maand vergeleken met die van vorige maand en vorig jaar, zodat je in één oogopslag kunt zien of het goed of minder goed gaat.

Als je kiest voor het pakket “Ads Only” of “Vindbaar + Ads” wordt je bedrijf meteen vindbaar doordat we adverteren in Google. Het grote voordeel is dat jouw bedrijf bovenaan de lokale resultaten wordt weergegeven, waardoor je je doelgroep meteen kunt bereiken. De advertenties worden getoond in Google Maps en/of de Google Maps Pack in Google (het kaartje met de 3 rode “bolletjes”).

Het grote verschil tussen adverteren en het pakket “Beter vindbaar” (ook wel “organisch vindbaar” genoemd) is de snelheid waarmee je resultaat behaalt en de duur van het effect ervan. Door te adverteren ben je meteen lokaal vindbaar, stop je echter met adverteren, dan ben je niet meer vindbaar. Door in je “organische vindbaarheid” te investeren, blijf je vindbaar wanneer je geen klant meer bent, maar het duurt langer voordat je resultaat merkt.

Zie het als een oplossing voor korte termijn (adverteren, meteen resultaat) en een investering op de lange termijn (organisch vindbaar, langdurig, vaak blijvend effect).

Hieronder de voor- en nadelen:

Adverteren Organisch vindbaar
Voordelen
  • Meteen vindbaar
  • Boven andere resultaten
  • Langdurig, vaak blijvend, effect
  • “Gratis” website bezoekers
Nadelen
  • Als je stopt, ben je niet meer vindbaar
  • Kosten per klik (en dus website bezoeker)
  • Hoe meer concurrentie, hoe langer het kan duren voordat je resultaat merkt

Ja, je bent inderdaad 2x vindbaar wanneer voor dit pakket kiest. Je bedrijf verschijnt namelijk helemaal bovenaan in Google door te adverteren, daarnaast wordt je bedrijf beter vindbaar door de “organische vindbaarheid” te verbeteren. Door middel van deze combinatie ben je direct beter vindbaar door te adverteren, en investeer je in een steeds beter wordende organische vindbaarheid. Het beste van twee werelden dus.

Er is helaas geen eenduidig antwoord op deze vraag. Wij geven altijd advies op basis van jouw situatie. In de regel geldt wel, hoe meer concurrentie, hoe meer resultaat je haalt uit een groter pakket. Benieuwd welke Ads module bij jouw situatie past? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Volgens Google’s richtlijnen moet een bedrijf een fysieke locatie hebben om vermeld te mogen worden. In Nederland geldt daarnaast dat het inschrijven van ondernemingen en rechtspersonen verplicht is op grond van de Handelsregisterwet, ook voor verschillende vestigingen. Daarnaast gebruikt Google het handelsregister van het KVK als bron voor het verifiëren en controleren van een bedrijf. Ook diverse bedrijvengidsen maken automatisch vermeldingen aan op basis van het handelsregister. Om al deze redenen is het dus verstandig (en verplicht) een nevenvestiging te registreren.

Het registeren van een nevenvestiging kan eenvoudig middels dit formulier van de KVK. Samen met de eventuele benodigde bewijsstukken, alsmede een kopie van een geldig legitimatiebewijs, kan het formulier opgestuurd worden naar de Kamer van Koophandel. Als alles juist is ingevuld, wordt het formulier binnen enkele werkdagen verwerkt en staat je nevenvestiging geregistreerd.

Je website of bedrijf wordt lokaal vindbaar door een aantal factoren. Zo spelen het aantal bedrijfsvermeldingen en reviews een grote rol in de lokale vindbaarheid van je bedrijf of website. Vind mij Online helpt je dus jouw bedrijf lokaal beter vindbaar te maken. Zo kun jij je bezig houden met het runnen van je bedrijf en zorgen wij ervoor dat je lokaal beter vindbaar bent.

Vindbaar worden? Neem contact op!
Wij scoren gemiddeld een 9,8 op basis van 18 recensies
Wij scoren gemiddeld een 9,8 op basis van 18 recensies