FAQ

Veelgestelde vragen

Onderstaand vind je enkele veelgestelde vragen over Vind mij Online, over Google My Business of over citations. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan even contact met ons op.

Met Google My Business beheer je in één dashboard de gegevens van jouw bedrijf voor Google Maps, Google Zoeken en Google Plus. Wanneer je bijvoorbeeld zoekt naar een fysiotherapeut in den bosch, dan zie je vrij snel een opvallend Google Maps kader. De bedrijven vermeld in en onder dat kader worden beheerd in Google My Business.

Vind mij Online richt zich enkel op het verbeteren van de vindbaarheid van jouw bedrijf in het Google Maps kader (ook wel Google Maps Pack genoemd) tussen de “normale” zoekresultaten. Je herkent deze aan het kaartje met de rode markers. Je vindt deze resultaten vaak helemaal bovenaan, net onder de advertenties of boven de organische resultaten in Google.

Citations zijn bedrijfsvermeldingen (naam bedrijf, postcode, adres, telefoonnummer, etc.) in bedrijvengidsen als De Telefoongids. Je kunt een citation het beste vergelijken met een vermelding in de traditionele Gouden Gids van vroeger. In hoe meer Gouden Gidsen je bedrijf staat vermeld, hoe groter de kans dat je wordt gevonden. Zo werkt het ook online.

Ga naar Google.nl en zoek naar jouw bedrijf, bijvoorbeeld “vind mij online“. Als jouw bedrijf al vermeld is op Google, wordt aan de rechterkant van de zoekresultaten jouw bedrijf getoond. Onder de adresgegevens staat een link “Bewerking voorstellen”. Als daarnaast een link staat “Ben je eigenaar van dit bedrijf?”, dan is de bedrijfsvermelding NIET geclaimd. Staat die link er niet, dan ben jij wellicht de eigenaar. Als je de eigenaar bent, kun je inloggen op https://www.google.nl/business/ middels de knop “inloggen” rechtsboven. Eenmaal ingelogd kun je jouw bedrijfsvermelding beheren.

Mocht je jouw bedrijf niet kunnen vinden in Google, dan moet je je bedrijf eerst aan Google Maps toevoegen. Vervolgens kun je jouw bedrijf in Google Mijn Bedrijf claimen en verifiëren.

Zoekvolume is het aantal keren dat er gemiddeld maandelijks op bepaalde specifieke woorden wordt gezocht. Zo wordt er bijvoorbeeld 880x per maand gezocht naar “fysiotherapie den bosch”. Het zoekvolume van de term “fysiotherapie den bosch” is dan 880.

Nee, met Google My Business gaat het echt om lokale vindbaarheid. Dus de plaats waarin jouw bedrijf is gevestigd. Heb je bijvoorbeeld een administratiekantoor in Sint-Michielsgestel, dan verbeteren wij de vindbaarheid voor de zoekopdracht “administratiekantoor sint-michielsgestel”. Wil je ook in Den Bosch vindbaar zijn? Dan zul je moeten adverteren. Uiteraard kunnen we daarin adviseren.

Nee, Vind mij Online werkt met een jaarcontract. Je betaalt gedurende 12 maanden een vast bedrag per maand. Het verbeteren van je vindbaarheid vergt namelijk energie en tijd. Je bedrijf wordt dan in deze 12 maanden steeds beter vindbaar. Na 12 maanden kun je uiteraard opzeggen.

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Het verbeteren van je vindbaarheid vergt namelijk energie en tijd. Je bedrijf wordt dan in deze 12 maanden steeds beter vindbaar. We kunnen daarom geen (goede) resultaten garanderen in een kortere periode.

Volgens Google’s richtlijnen moet een bedrijf een fysieke locatie hebben om vermeld te mogen worden. In Nederland geldt daarnaast dat het inschrijven van ondernemingen en rechtspersonen verplicht is op grond van de Handelsregisterwet, ook voor verschillende vestigingen. Daarnaast gebruikt Google het handelsregister van het KVK als bron voor het verifiëren en controleren van een bedrijf. Ook diverse bedrijvengidsen maken automatisch vermeldingen aan op basis van het handelsregister. Om al deze redenen is het dus verstandig (en verplicht) een nevenvestiging te registreren.

Het registeren van een nevenvestiging kan eenvoudig middels dit formulier van de KVK. Samen met de eventuele benodigde bewijsstukken, alsmede een kopie van een geldig legitimatiebewijs, kan het formulier opgestuurd worden naar de Kamer van Koophandel. Als alles juist is ingevuld, wordt het formulier binnen enkele werkdagen verwerkt en staat je nevenvestiging geregistreerd.

Horeca is online zeer competitief. Omdat we (helaas) niet kunnen toveren, kost het gewoonweg meer tijd en moeite (en dus geld) om beter gevonden te worden. Naast de “standaard” werkzaamheden, adverteren we binnen dit bedrag per maand ook lokaal in Google en Google Maps. Hierdoor is jouw hotel, restaurant of café meteen beter zichtbaar. Daarnaast blijven we uiteraard je vindbaarheid verbeteren.

Vele bedrijven gingen je voor.
Dit is wat ze zeggen

Fijn bedrijf met ruime uitgebreide kennis, korte lijntjes en doen waar ze voor staan. Hebben ons kantoor enorm geholpen met onze vindbaarheid op het web. Denken mee met de verdere uitbreiding hiervan. Dik en Dik tevreden!

Marco van Rosmalen Eigenaar ADRISK

Als therapeut in Tactiel Stimulering weet ik dat mijn specialisme één ding is, en online vindbaar zijn een heel ander ding. Vind mij Online neemt werk uit handen en zijn daar goed in ook!

Willfred de Ligny Eigenaar Touch & Balance

Fijn om met deze partij te samenwerken. Frisse en professionele kijk op de marketing. We zijn gaan inzien hoe belangrijk het is om vindbaar te zijn als horeca bedrijf.  Sinds de samenwerking zijn we 61% gestegen ten opzichte van vorig jaar.

Lauren Roels Eigenaar M'EAT Bar & Grill
Wij scoren gemiddeld een 9,7 op basis van 6 recensies