Over

Dit is ons verhaal

Steeds meer mensen zoeken mobiel én lokaal. Vorig jaar zocht 97%(!) van de consumenten online naar lokale bedrijven. Zelfs zo’n 12% zoekt dagelijks online naar lokale bedrijven. Nu meer dan ooit is het dus belangrijk dat jouw bedrijf online goed gevonden wordt. Dat levert immers klanten op. Helaas wordt er in de Nederlandse markt weinig aandacht besteed aan het verbeteren van de vindbaarheid van lokale bedrijven. Daarom is in 2016 Vind mij Online opgericht.

Manon van den Beuken Directie

Als marketeer zit ik al jarenlang in het vak. Ik krijg energie van klanten echt te helpen. Zien waar kansen en behoeften liggen en die waarmaken.

Roald Craenen Directie

Met meer dan 15 jaar ervaring in SEO, online marketing, webdesign en webdevelopment verbeter ik dagelijks de vindbaarheid van zowel grote als kleine bedrijven. Oh ja, en ik hou van koffie.

Michelle de Klerk Mede-eigenaar / Accountmanager

Ik zorg voor onze nieuwe en huidige klanten! Dus heb je vragen of opmerkingen? Dan kun je die aan mij stellen.

Annemarie Moonen-Koks Copywriter

Als copywriter houd ik mezelf bezig met alle content voor Vind mij Online. Van de website tot de nieuwsbrief. Hulp nodig op het gebied van content? Neem contact met me op.

Lois Hoos Commerciële Officemanager

Als Commerciële Officemanager zorg ik voor structuur binnen Vind mij Online. Wanneer je telefonisch contact opneemt, is de kans groot dat je mij aan de lijn krijgt! Ik help je verder.

Stage lopen?

Op zoek naar een meewerk- of afstudeerstage? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Neem contact op

Vele bedrijven gingen je voor.
Dit is wat ze zeggen

Door Vind mij Online is ons nieuwe restaurant Bistro Borage beter vindbaar. Dit levert ons wekelijks extra gasten op. Ik beveel Vind mij Online van harte aan.

Ahmed Abdellaoui Eigenaar Bistro Borage

Fantastische mooie website gemaakt voor ons. Super leuk bedrijf met creatieve, leuke medewerkers!

Geert Kloosterman Eigenaar Restaurant De Likkepot

Tappunt is een jong opstartend horecabedrijf met een enorme groeispurt. Daar zochten we een professionele partij bij die ons vooruit kon helpen binnen de kaders van de marketing. Vind mij Online past precies binnen het plaatje. Door een jong dynamisch team die binnen hetzelfde leven denkt.

Yorick Roels Eigenaar Tappunt

Veelgestelde vragen

Met Google My Business beheer je in één dashboard de gegevens van jouw bedrijf voor Google Maps, Google Zoeken en Google Plus. Wanneer je bijvoorbeeld zoekt naar een fysiotherapeut in den bosch, dan zie je vrij snel een opvallend Google Maps kader. De bedrijven vermeld in en onder dat kader worden beheerd in Google My Business.

Vind mij Online richt zich enkel op het verbeteren van de vindbaarheid van jouw bedrijf in het Google Maps kader (ook wel Google Maps Pack genoemd) tussen de “normale” zoekresultaten. Je herkent deze aan het kaartje met de rode markers. Je vindt deze resultaten vaak helemaal bovenaan, net onder de advertenties of boven de organische resultaten in Google.

Citations zijn bedrijfsvermeldingen (naam bedrijf, postcode, adres, telefoonnummer, etc.) in bedrijvengidsen als De Telefoongids. Je kunt een citation het beste vergelijken met een vermelding in de traditionele Gouden Gids van vroeger. In hoe meer Gouden Gidsen je bedrijf staat vermeld, hoe groter de kans dat je wordt gevonden. Zo werkt het ook online.

Ga naar Google.nl en zoek naar jouw bedrijf, bijvoorbeeld “vind mij online“. Als jouw bedrijf al vermeld is op Google, wordt aan de rechterkant van de zoekresultaten jouw bedrijf getoond. Onder de adresgegevens staat een link “Bewerking voorstellen”. Als daarnaast een link staat “Ben je eigenaar van dit bedrijf?”, dan is de bedrijfsvermelding NIET geclaimd. Staat die link er niet, dan ben jij wellicht de eigenaar. Als je de eigenaar bent, kun je inloggen op https://www.google.nl/business/ middels de knop “inloggen” rechtsboven. Eenmaal ingelogd kun je jouw bedrijfsvermelding beheren.

Mocht je jouw bedrijf niet kunnen vinden in Google, dan moet je je bedrijf eerst aan Google Maps toevoegen. Vervolgens kun je jouw bedrijf in Google Mijn Bedrijf claimen en verifiëren.

Zoekvolume is het aantal keren dat er gemiddeld maandelijks op bepaalde specifieke woorden wordt gezocht. Zo wordt er bijvoorbeeld 880x per maand gezocht naar “fysiotherapie den bosch”. Het zoekvolume van de term “fysiotherapie den bosch” is dan 880.

Nee, met Google My Business gaat het echt om lokale vindbaarheid. Dus de plaats waarin jouw bedrijf is gevestigd. Heb je bijvoorbeeld een administratiekantoor in Sint-Michielsgestel, dan verbeteren wij de vindbaarheid voor de zoekopdracht “administratiekantoor sint-michielsgestel”. Wil je ook in Den Bosch vindbaar zijn? Dan zul je moeten adverteren. Uiteraard kunnen we daarin adviseren.

Dat verschilt per pakket:

  • Het pakket “Rapportage” wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en kan opgezegd worden tegen het einde van de maand met inachtneming van een opzegtermijn van 1 kalendermaand.
  • Het pakket “Ads Only” wordt aangegaan voor onbepaalde tijd. De eerste 3 maanden van de overeenkomst is deze niet tussentijds opzegbaar. Na 3 maanden kan de overeenkomst worden opgezegd tegen het einde van de maand met inachtneming van een opzegtermijn van 1 kalendermaand. We hanteren deze minimumperiode, omdat dit de kortste periode is waarin resultaten daadwerkelijk merkbaar zijn.
  • Het pakket “Beter vindbaar” werkt met een jaarcontract. Je betaalt gedurende 12 maanden een vast bedrag per maand. Het verbeteren van je vindbaarheid vergt namelijk energie en tijd. Je bedrijf wordt dan in deze 12 maanden steeds beter vindbaar. Na 12 maanden kun je uiteraard opzeggen. Dit pakket wordt niet automatisch verlengd.
  • Het pakket “Vindbaar + Ads” werkt ook met een jaarcontract, om dezelfde reden als bij “beter vindbaar”. Na 12 maanden kun je uiteraard opzeggen. Dit pakket wordt niet automatisch verlengd.

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Het verbeteren van je vindbaarheid vergt namelijk energie en tijd. Je bedrijf wordt dan in deze 12 maanden steeds beter vindbaar. We kunnen daarom geen (goede) resultaten garanderen in een kortere periode.

In ieder pakket dat je afneemt is een maandelijkse rapportage opgenomen. Hierin zie je hoevaak je bedrijf per maand is weergegeven in Google (en Google Maps), hoeveel mensen hebben doorgeklikt naar jouw website, hoevaak je wordt gebeld en hoevaak een routebeschrijving naar jouw bedrijf in Google Maps is gestart. Deze statistieken worden overzichtelijk over een periode van telkens 12 maanden weergegeven. Ook kun je zien wat de gemiddelde score van je bedrijf is obv reviews van klanten en zie je een gemiddelde score per maand, met het aantal reviews dat per maand zijn geschreven.

Bovenaan de rapportage worden telkens de statistieken van deze maand vergeleken met die van vorige maand en vorig jaar, zodat je in één oogopslag kunt zien of het goed of minder goed gaat.

Als je kiest voor het pakket “Ads Only” of “Vindbaar + Ads” wordt je bedrijf meteen vindbaar doordat we adverteren in Google. Het grote voordeel is dat jouw bedrijf bovenaan de lokale resultaten wordt weergegeven, waardoor je je doelgroep meteen kunt bereiken. De advertenties worden getoond in Google Maps en/of de Google Maps Pack in Google (het kaartje met de 3 rode “bolletjes”).

Het grote verschil tussen adverteren en het pakket “Beter vindbaar” (ook wel “organisch vindbaar” genoemd) is de snelheid waarmee je resultaat behaalt en de duur van het effect ervan. Door te adverteren ben je meteen lokaal vindbaar, stop je echter met adverteren, dan ben je niet meer vindbaar. Door in je “organische vindbaarheid” te investeren, blijf je vindbaar wanneer je geen klant meer bent, maar het duurt langer voordat je resultaat merkt.

Zie het als een oplossing voor korte termijn (adverteren, meteen resultaat) en een investering op de lange termijn (organisch vindbaar, langdurig, vaak blijvend effect).

Hieronder de voor- en nadelen:

Adverteren Organisch vindbaar
Voordelen
  • Meteen vindbaar
  • Boven andere resultaten
  • Langdurig, vaak blijvend, effect
  • “Gratis” website bezoekers
Nadelen
  • Als je stopt, ben je niet meer vindbaar
  • Kosten per klik (en dus website bezoeker)
  • Hoe meer concurrentie, hoe langer het kan duren voordat je resultaat merkt

Ja, je bent inderdaad 2x vindbaar wanneer voor dit pakket kiest. Je bedrijf verschijnt namelijk helemaal bovenaan in Google door te adverteren, daarnaast wordt je bedrijf beter vindbaar door de “organische vindbaarheid” te verbeteren. Door middel van deze combinatie ben je direct beter vindbaar door te adverteren, en investeer je in een steeds beter wordende organische vindbaarheid. Het beste van twee werelden dus.

Er is helaas geen eenduidig antwoord op deze vraag. Wij geven altijd advies op basis van jouw situatie. In de regel geldt wel, hoe meer concurrentie, hoe meer resultaat je haalt uit een groter pakket. Benieuwd welke Ads module bij jouw situatie past? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Volgens Google’s richtlijnen moet een bedrijf een fysieke locatie hebben om vermeld te mogen worden. In Nederland geldt daarnaast dat het inschrijven van ondernemingen en rechtspersonen verplicht is op grond van de Handelsregisterwet, ook voor verschillende vestigingen. Daarnaast gebruikt Google het handelsregister van het KVK als bron voor het verifiëren en controleren van een bedrijf. Ook diverse bedrijvengidsen maken automatisch vermeldingen aan op basis van het handelsregister. Om al deze redenen is het dus verstandig (en verplicht) een nevenvestiging te registreren.

Het registeren van een nevenvestiging kan eenvoudig middels dit formulier van de KVK. Samen met de eventuele benodigde bewijsstukken, alsmede een kopie van een geldig legitimatiebewijs, kan het formulier opgestuurd worden naar de Kamer van Koophandel. Als alles juist is ingevuld, wordt het formulier binnen enkele werkdagen verwerkt en staat je nevenvestiging geregistreerd.

Je website of bedrijf wordt lokaal vindbaar door een aantal factoren. Zo spelen het aantal bedrijfsvermeldingen en reviews een grote rol in de lokale vindbaarheid van je bedrijf of website. Vind mij Online helpt je dus jouw bedrijf lokaal beter vindbaar te maken. Zo kun jij je bezig houden met het runnen van je bedrijf en zorgen wij ervoor dat je lokaal beter vindbaar bent.

Een Google Review kaart bij Vind mij Online kost €49,- exclusief BTW. Hiervoor krijg jij van ons een fysieke Google Review kaart die je mee kunt nemen of in jouw onderneming kan plaatsen om reviews te verzamelen.

Als een klant een review wil achterlaten voor jouw onderneming, hoeven ze alleen maar met hun telefoon tegen de kaart te tikken. De NFC-technologie doet de rest. De klant moet natuurlijk wel NFC ingeschakeld hebben. Deze techniek wordt bijvoorbeeld ook gebruikt om draadloos met je telefoon te kunnen betalen.

Op dit moment is het nog niet mogelijk om de reviewkaartjes te personaliseren. Wil je meerdere Google Review kaarten bij ons afnemen? Neem dan contact met ons op, dan bespreken we samen we mogelijkheden.

Het Google Review kaartje is herbruikbaar. Je legt (of hangt) hem op een vaste plek, vervolgens kunnen klanten tegen het kaartje aantikken. Hier zit geen limiet op. Ook kun je de URL waarnaar verwezen wordt aanpassen. Neem even contact met ons op als je deze wilt wijzigen.

Om een review achter te laten, heb je een geldig Google account nodig. Het is dus niet mogelijk om een review zonder Google account te schrijven. De meeste mensen hebben echter een Google account, dat heb je bijvoorbeeld al wanneer je een Android telefoon hebt.

Ja, NFC is veilig. Het wordt niet alleen gebruikt voor reviewkaartjes, maar bijvoorbeeld ook voor contactloos betalen met je pinpas, smartphone of smartwatch. Voor het gebruik van het Google Review Kaartje wordt geen persoonlijke informatie verstuurd of gedeeld.

Vindbaar worden? Neem contact op!
Wij scoren gemiddeld een 9,8 op basis van 18 recensies
Wij scoren gemiddeld een 9,8 op basis van 18 recensies