Wereldwijd wordt iedereen geraakt door het coronavirus en de maatregelen die getroffen zijn om dit virus te bestrijden. Veel bedrijven, onder andere in de horeca, hebben hierdoor hun deuren moeten sluiten. Andere bedrijven hebben hun openingstijden beperkt, of zich enkel beperkt tot bijvoorbeeld alleen afhalen of bezorgen. Ook wordt werkgevers verzocht hun personeel zoveel mogelijk (waar dit kan) vanuit thuis te laten werken.
Google heeft onlangs aangekondigd dat deze maatregelen ook effect hebben op hun bedrijfsvoering en de mate waarin onder andere updates aan bedrijfsvermeldingen op Google Mijn Bedrijf worden gecontroleerd. Ze hebben daartoe besloten het aantal features tijdelijk te beperken:
Tijdens deze buitengewone COVID-19-situatie nemen we maatregelen om de gezondheid van onze teamleden te beschermen en de noodzaak te beperken om naar kantoor te komen. Als gevolg hiervan kunnen er tijdelijk beperkingen en vertragingen in de support optreden omdat we prioriteit geven aan essentiële services.
Google heeft momenteel een 3-tal features volledig uitgeschakeld in Google Mijn Bedrijf.
Alle nieuwe reviews worden niet gepubliceerd. Het is overigens wel mogelijk reviews te schrijven, of reviews te vragen aan je klanten, maar deze zijn dus niet zichtbaar. Hoogstwaarschijnlijk worden de reviews die verzameld zijn in deze periode zichtbaar zodra de beperkingen naar aanleiding van de coronacrisis voorbij zijn.
Het is niet mogelijk om te antwooden op reviews. Omdat er dus ook geen nieuwe reviews worden gepubliceerd, is de noodzaak om op reviews te reageren ook kleiner. Google geeft wel aan dat het mogelijk is (en blijft) om te reageren op bestaande reviews. Dat blijven wij dus ook doen, waar mogelijk.
Het stellen van vragen en het beantwoorden van deze vragen is tijdelijk niet meer mogelijk. Sterker nog, de volledige vraag en antwoord sectie is momenteel verwijderd van bedrijfsprofielen. Ondanks dat Google aangeeft dat alleen nieuwe vragen niet gepubliceerd worden.
Naast het volledig uitschakelen van bepaalde features, heeft Google aangegeven dat onderstaande features door de coronacrisis vertraging op kunnen lopen.
Het proces om nieuwe bedrijven toe te voegen aan Google Maps via Google Mijn Bedrijf is vertraagd. Google geeft momenteel voorrang aan bedrijven gerelateerd aan de gezondheidssector.
Het aanpassen van bedrijfsinformatie in Google Mijn Bedrijf is vertraagd, ook hier wordt voorrang gegeven aan bedrijven in de gezondheidssector. Wanneer jij (of een gebruiker) een van onderstaande zaken aanpast, kan het dus zijn dat deze pas later zichtbaar zijn:
Naast bovenstaande vertragingen en beperkingen, zijn er nog een aantal andere zaken die momenteel niet of anders werken:
De maatregelen veranderen soms van dag tot dag, waarin sommige features weer mogelijk worden, andere verwijderd worden. Hieronder een overzicht van de meest relevante updates.
Keep customers updated on your status without affecting search rankings.
Here’s how to mark your business as temporarily closed on GMB → https://t.co/oAPn2mgoKQ
— Google My Business (@GoogleMyBiz) March 30, 2020
Business posts were temporarily disabled and have now resumed. For more information, check out our Help Center→ https://t.co/cbEOr72wSR
— Google My Business (@GoogleMyBiz) March 30, 2020
Looking to support a local restaurant for your next meal?
New "Takeout" and "Delivery" shortcuts can help you quickly find options nearby. #TakeoutTuesday pic.twitter.com/eyOiNoXDmG
— Google Maps (@googlemaps) April 7, 2020
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen op het gebied van online marketing voor lokale bedrijven.
Wereldwijd wordt iedereen geraakt door het coronavirus en de maatregelen die getroffen zijn om […]
Lees meerWereldwijd wordt iedereen geraakt door het coronavirus en de maatregelen die getroffen zijn om […]
Lees meerWereldwijd wordt iedereen geraakt door het coronavirus en de maatregelen die getroffen zijn om […]
Lees meer