Wanneer je vaak gebruik maakt van Google Maps, zul je merken dat lang niet alle bedrijven zichtbaar zijn. Ook zul je merken dat gegevens ontbreken, of zelfs onjuist zijn. Vooral wanneer het je eigen bedrijf betreft, wil je dat jouw doelgroep je bedrijf makkelijk op Google Maps kan vinden. Als je bedrijf al helemaal niet zichtbaar is op Google Maps wordt dat vrij lastig. Gelukkig kun je zelf vrij eenvoudig je eigen bedrijf toevoegen. Hoe je dat doet, leggen we in dit artikel uit.
Als eerste stap moet je er zeker van zijn dat je bedrijf echt nog niet bestaat op Google Maps. Het komt namelijk wel eens voor dat een bedrijf meerdere keren op Google Maps staat. Dat gaat ten koste van een goede vindbaarheid.
Om te controleren of je bedrijf al zichtbaar is op Google Maps, doe je het volgende:
Staat je bedrijf er tussen, dan is je bedrijf wel zichtbaar in Google Maps en kan jouw doelgroep je gewoon vinden. Kun je jouw bedrijf niet vinden en is je bedrijf niet zichtbaar op Google Maps? Ga dan verder met de volgende stappen en voeg je bedrijf toe op Google Maps.
Als je bedrijf niet vindbaar is op Google Maps, controleer dan via Google Mijn Bedrijf (ook wel Google My Business) of je je bedrijf daar kunt vinden. Dat doet je als volgt:
Na het doorlopen van bovenstaande stappen wordt je bedrijf vanzelf (na enkele dagen) zichtbaar op Google Maps. Uiteraard is dat pas het begin, want naast jouw bedrijf zijn er waarschijnlijk nog andere bedrijven in dezelfde branche en plaats. Dat zijn je online concurrenten. Wij kunnen je helpen jouw bedrijf beter vindbaar te maken. Wil je weten hoe? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Als je bedrijf helemaal niet op Google Maps voor komt, zul je jouw bedrijf toe moeten voegen. Dat doe je door je aan te melden en de stappen te volgen bij Google Mijn Bedrijf. Een uitgebreide handleiding vind je hier.
Sommige bedrijven worden automatisch op Google Maps toegevoegd, bijvoorbeeld doordat ze ingeschreven staan in het KVK register, of vermeld staan op verschillende bedrijvengidsen. Als je bedrijf niet zichtbaar is op Google Maps, dan bestaan er waarschijnlijk weinig of geen vermeldingen op andere websites over jouw bedrijf. Je zult dus jouw bedrijf eerst moeten aanmelden en toevoegen op Google Maps. Hoe dat moet, lees je hier.
Een bedrijf kan om diverse redenen niet vindbaar zijn in Google. Een van de redenen is dat het bedrijf nog niet is toegevoegd op Google Maps, waardoor je het bedrijf eerst moet toevoegen. Een andere reden waarom je bedrijf niet vindbaar is, is dat je bedrijfsvermelding niet geoptimaliseerd is. Concurrenten zijn dan beter vindbaar dan jouw bedrijf. Daar kunnen wij uiteraard mee helpen.
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen op het gebied van online marketing voor lokale bedrijven.
Wanneer je vaak gebruik maakt van Google Maps, zul je merken dat lang niet […]
Lees meerWanneer je vaak gebruik maakt van Google Maps, zul je merken dat lang niet […]
Lees meerWanneer je vaak gebruik maakt van Google Maps, zul je merken dat lang niet […]
Lees meer