Cookies

Wat is een cookie?

Wij maken op onze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website [en/of Flash-applicaties] wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.

Verschillende soorten cookies

We maken onderscheid in functionele en niet-functionele cookies. Functionele cookies plaatsen we altijd. Deze zijn noodzakelijk om de website goed te laten werken. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat je ingelogd kunt blijven op de website wanneer je dat wenst. Naast functionele cookies plaatsen we ook standaard analytische cookies. Dit is een voorbeeld van een niet-functionele cookie. Hij is namelijk niet nodig voor het goed laten functioneren van de website. Hierdoor weten we welke website onderdelen populair zijn en op welke plekken we onze website kunnen verbeteren. Pas wanneer je akkoord gaat met het plaatsen van cookies,  plaatsen we ook een aantal andere niet-functionele cookies. Deze hebben allemaal verschillende doeleinden, maar stellen ons in staat om onze dienstverlening te verbeteren. Zo gebruiken we cookies om op onze website online surveys te tonen, verbeteringen op onze website te testen, social media buttons te tonen of om relevante advertenties voor onze diensten te kunnen tonen op andere websites.

Gebruik van permanente cookies

Met behulp van een permanente cookie kunnen wij jou herkennen bij een nieuw bezoek op onze website. De website kan daardoor speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Ook wanneer je toestemming hebt gegeven voor het plaatsen van cookies, kunnen wij dit door middel van een cookie onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen, waardoor je dus tijd bespaart en een prettiger gebruik van onze website kunt maken. Permanente cookies kan je verwijderen via de instellingen van jouw browser.

Gebruik van sessie cookies

Met behulp van een sessie cookie kunnen wij zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen onze dienst daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw webbrowser afsluit.

Tracking cookies van onszelf

Met jouw toestemming plaatsen wij een cookie op jouw apparatuur, welke kan worden opgevraagd zodra je een website uit ons netwerk bezoekt. Hierdoor kunnen wij te weten komen dat je naast onze website ook op de betreffende andere website(s) uit ons netwerk bent geweest. Het daardoor opgebouwde profiel is niet gekoppeld aan jouw naam, adres, e-mailadres en dergelijke, maar dient alleen om advertenties af te stemmen op jouw profiel, zodat deze zo veel mogelijk relevant voor je zijn.

Tracking cookies van onze adverteerders

Met jouw toestemming plaatsen onze adverteerders “tracking cookies” op jouw apparatuur. Deze cookies gebruiken zij om bij te houden welke pagina’s je bezoekt uit hun netwerk, om zo een profiel op te bouwen van jouw online surfgedrag. Dit profiel wordt mede opgebouwd op basis van vergelijkbare informatie die zij van jouw bezoek aan andere websites uit hun netwerk krijgen. Dit profiel wordt niet gekoppeld aan jouw naam, adres, e-mailadres en dergelijke zoals bij ons bekend, maar dient alleen om advertenties af te stemmen op jouw profiel zodat deze zo veel mogelijk relevant voor je zijn.

Google Analytics

Via onze website wordt een cookie geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de “Analytics”-dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerken. Wij hebben hier geen invloed op. Wij hebben Google niet toegestaan de verkregen analytics informatie te gebruiken voor andere Google diensten.

De informatie die Google verzamelt wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. Uw IP-adres wordt nadrukkelijk niet meegegeven. De informatie wordt overgebracht naar en door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Google stelt zich te houden aan de Privacy Shield principles en is aangesloten bij het Privacy Shield-programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van eventuele persoonsgegevens.”

Social media

Op onze website zijn buttons opgenomen om webpagina’s te kunnen promoten (“liken”) of delen (“tweeten”) op sociale netwerken als Facebook en Twitter. Deze buttons werken door middel van stukjes code die van Facebook respectievelijk Twitter zelf afkomstig zijn. Door middel van deze code worden cookies geplaatst. Wij hebben daar geen invloed op. Leest u de privacyverklaring van Facebook respectievelijk van Twitter (welke regelmatig kunnen wijzigen) om te lezen wat zij met uw (persoons)gegevens doen die zij via deze cookies verwerken.

De informatie die ze verzamelen wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. De informatie wordt overgebracht naar en door Twitter, Facebook, Google + en LinkedIn opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. LinkedIn, Twitter, Facebook en Google + stellen zich te houden aan de Privacy Shield principes en zijn aangesloten bij het Privacy Shield-programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van eventuele persoonsgegevens.

Recht op inzage en correctie of verwijdering van jouw gegevens

Je hebt het recht om te vragen om inzage in en correctie of verwijdering van jouw gegevens. Zie hiervoor ons privacy beleid dat te vinden is op de website. Om misbruik te voorkomen kunnen wij je daarbij vragen om je adequaat te identificeren. Wanneer het gaat om inzage in persoonsgegevens gekoppeld aan een cookie, dien je een kopie van het cookie in kwestie mee te sturen. Je kunt deze terug vinden in de instellingen van je browser.

Verwijdering van cookies

Wil je cookies van onze website niet geplaatst hebben, dan kun je daarvoor kiezen in de cookiemelding die je te zien krijgt bij het eerste bezoek aan onze website. Heb je onze cookies eerder geaccepteerd, dan krijg je deze melding niet meer te zien en dien je eerst onze cookies te verwijderen. Meer informatie omtrent het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies hieronder en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.

Verwijderen van tracking cookies geplaatst door derden

Sommige tracking cookies worden geplaatst door derden die onder meer via onze website advertenties aan je vertonen. Deze cookies kan je centraal verwijderen via Your Online Choices, zodat ze niet bij een website van een derde teruggeplaatst worden. Zie hieronder.

Meer informatie over cookies?

Op de volgende websites kan je meer informatie over cookies vinden:

Vele bedrijven gingen je voor.
Dit is wat ze zeggen

Vanaf april is Evers & Evers klant bij Vind mij online. In 6 maanden heeft VMO het voor elkaar gekregen om onze vindbaarheid met 498% te verbeteren. Dit hebben we zeker gemerkt in het aantal telefoontjes. Dank je wel!

Suzanne Evers - Kweens Mede-eigenaar Evers & Evers Glas

Fantastische mooie website gemaakt voor ons. Super leuk bedrijf met creatieve, leuke medewerkers!

Geert Kloosterman Eigenaar Restaurant De Likkepot

Wij als Snijders Advocaten hebben echt enorme profijt van de verbeterde vindbaarheid nadat Vind mij Online voor ons is gaan werken. Vooral de persoonlijke en betrokken aanpak, alsook de maandrapportbases spreken ons erg aan.

Danny Snijders Directeur Snijders Advocaten

Veelgestelde vragen

Met Google My Business beheer je in één dashboard de gegevens van jouw bedrijf voor Google Maps, Google Zoeken en Google Plus. Wanneer je bijvoorbeeld zoekt naar een fysiotherapeut in den bosch, dan zie je vrij snel een opvallend Google Maps kader. De bedrijven vermeld in en onder dat kader worden beheerd in Google My Business.

Vind mij Online richt zich enkel op het verbeteren van de vindbaarheid van jouw bedrijf in het Google Maps kader (ook wel Google Maps Pack genoemd) tussen de “normale” zoekresultaten. Je herkent deze aan het kaartje met de rode markers. Je vindt deze resultaten vaak helemaal bovenaan, net onder de advertenties of boven de organische resultaten in Google.

Citations zijn bedrijfsvermeldingen (naam bedrijf, postcode, adres, telefoonnummer, etc.) in bedrijvengidsen als De Telefoongids. Je kunt een citation het beste vergelijken met een vermelding in de traditionele Gouden Gids van vroeger. In hoe meer Gouden Gidsen je bedrijf staat vermeld, hoe groter de kans dat je wordt gevonden. Zo werkt het ook online.

Ga naar Google.nl en zoek naar jouw bedrijf, bijvoorbeeld “vind mij online“. Als jouw bedrijf al vermeld is op Google, wordt aan de rechterkant van de zoekresultaten jouw bedrijf getoond. Onder de adresgegevens staat een link “Bewerking voorstellen”. Als daarnaast een link staat “Ben je eigenaar van dit bedrijf?”, dan is de bedrijfsvermelding NIET geclaimd. Staat die link er niet, dan ben jij wellicht de eigenaar. Als je de eigenaar bent, kun je inloggen op https://www.google.nl/business/ middels de knop “inloggen” rechtsboven. Eenmaal ingelogd kun je jouw bedrijfsvermelding beheren.

Mocht je jouw bedrijf niet kunnen vinden in Google, dan moet je je bedrijf eerst aan Google Maps toevoegen. Vervolgens kun je jouw bedrijf in Google Mijn Bedrijf claimen en verifiëren.

Zoekvolume is het aantal keren dat er gemiddeld maandelijks op bepaalde specifieke woorden wordt gezocht. Zo wordt er bijvoorbeeld 880x per maand gezocht naar “fysiotherapie den bosch”. Het zoekvolume van de term “fysiotherapie den bosch” is dan 880.

Nee, met Google My Business gaat het echt om lokale vindbaarheid. Dus de plaats waarin jouw bedrijf is gevestigd. Heb je bijvoorbeeld een administratiekantoor in Sint-Michielsgestel, dan verbeteren wij de vindbaarheid voor de zoekopdracht “administratiekantoor sint-michielsgestel”. Wil je ook in Den Bosch vindbaar zijn? Dan zul je moeten adverteren. Uiteraard kunnen we daarin adviseren.

Dat verschilt per pakket:

  • Het pakket “Rapportage” wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en kan opgezegd worden tegen het einde van de maand met inachtneming van een opzegtermijn van 1 kalendermaand.
  • Het pakket “Ads Only” wordt aangegaan voor onbepaalde tijd. De eerste 3 maanden van de overeenkomst is deze niet tussentijds opzegbaar. Na 3 maanden kan de overeenkomst worden opgezegd tegen het einde van de maand met inachtneming van een opzegtermijn van 1 kalendermaand. We hanteren deze minimumperiode, omdat dit de kortste periode is waarin resultaten daadwerkelijk merkbaar zijn.
  • Het pakket “Beter vindbaar” werkt met een jaarcontract. Je betaalt gedurende 12 maanden een vast bedrag per maand. Het verbeteren van je vindbaarheid vergt namelijk energie en tijd. Je bedrijf wordt dan in deze 12 maanden steeds beter vindbaar. Na 12 maanden kun je uiteraard opzeggen. Dit pakket wordt niet automatisch verlengd.
  • Het pakket “Vindbaar + Ads” werkt ook met een jaarcontract, om dezelfde reden als bij “beter vindbaar”. Na 12 maanden kun je uiteraard opzeggen. Dit pakket wordt niet automatisch verlengd.

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Het verbeteren van je vindbaarheid vergt namelijk energie en tijd. Je bedrijf wordt dan in deze 12 maanden steeds beter vindbaar. We kunnen daarom geen (goede) resultaten garanderen in een kortere periode.

In ieder pakket dat je afneemt is een maandelijkse rapportage opgenomen. Hierin zie je hoevaak je bedrijf per maand is weergegeven in Google (en Google Maps), hoeveel mensen hebben doorgeklikt naar jouw website, hoevaak je wordt gebeld en hoevaak een routebeschrijving naar jouw bedrijf in Google Maps is gestart. Deze statistieken worden overzichtelijk over een periode van telkens 12 maanden weergegeven. Ook kun je zien wat de gemiddelde score van je bedrijf is obv reviews van klanten en zie je een gemiddelde score per maand, met het aantal reviews dat per maand zijn geschreven.

Bovenaan de rapportage worden telkens de statistieken van deze maand vergeleken met die van vorige maand en vorig jaar, zodat je in één oogopslag kunt zien of het goed of minder goed gaat.

Als je kiest voor het pakket “Ads Only” of “Vindbaar + Ads” wordt je bedrijf meteen vindbaar doordat we adverteren in Google. Het grote voordeel is dat jouw bedrijf bovenaan de lokale resultaten wordt weergegeven, waardoor je je doelgroep meteen kunt bereiken. De advertenties worden getoond in Google Maps en/of de Google Maps Pack in Google (het kaartje met de 3 rode “bolletjes”).

Het grote verschil tussen adverteren en het pakket “Beter vindbaar” (ook wel “organisch vindbaar” genoemd) is de snelheid waarmee je resultaat behaalt en de duur van het effect ervan. Door te adverteren ben je meteen lokaal vindbaar, stop je echter met adverteren, dan ben je niet meer vindbaar. Door in je “organische vindbaarheid” te investeren, blijf je vindbaar wanneer je geen klant meer bent, maar het duurt langer voordat je resultaat merkt.

Zie het als een oplossing voor korte termijn (adverteren, meteen resultaat) en een investering op de lange termijn (organisch vindbaar, langdurig, vaak blijvend effect).

Hieronder de voor- en nadelen:

Adverteren Organisch vindbaar
Voordelen
  • Meteen vindbaar
  • Boven andere resultaten
  • Langdurig, vaak blijvend, effect
  • “Gratis” website bezoekers
Nadelen
  • Als je stopt, ben je niet meer vindbaar
  • Kosten per klik (en dus website bezoeker)
  • Hoe meer concurrentie, hoe langer het kan duren voordat je resultaat merkt

Ja, je bent inderdaad 2x vindbaar wanneer voor dit pakket kiest. Je bedrijf verschijnt namelijk helemaal bovenaan in Google door te adverteren, daarnaast wordt je bedrijf beter vindbaar door de “organische vindbaarheid” te verbeteren. Door middel van deze combinatie ben je direct beter vindbaar door te adverteren, en investeer je in een steeds beter wordende organische vindbaarheid. Het beste van twee werelden dus.

Er is helaas geen eenduidig antwoord op deze vraag. Wij geven altijd advies op basis van jouw situatie. In de regel geldt wel, hoe meer concurrentie, hoe meer resultaat je haalt uit een groter pakket. Benieuwd welke Ads module bij jouw situatie past? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Volgens Google’s richtlijnen moet een bedrijf een fysieke locatie hebben om vermeld te mogen worden. In Nederland geldt daarnaast dat het inschrijven van ondernemingen en rechtspersonen verplicht is op grond van de Handelsregisterwet, ook voor verschillende vestigingen. Daarnaast gebruikt Google het handelsregister van het KVK als bron voor het verifiëren en controleren van een bedrijf. Ook diverse bedrijvengidsen maken automatisch vermeldingen aan op basis van het handelsregister. Om al deze redenen is het dus verstandig (en verplicht) een nevenvestiging te registreren.

Het registeren van een nevenvestiging kan eenvoudig middels dit formulier van de KVK. Samen met de eventuele benodigde bewijsstukken, alsmede een kopie van een geldig legitimatiebewijs, kan het formulier opgestuurd worden naar de Kamer van Koophandel. Als alles juist is ingevuld, wordt het formulier binnen enkele werkdagen verwerkt en staat je nevenvestiging geregistreerd.

Je website of bedrijf wordt lokaal vindbaar door een aantal factoren. Zo spelen het aantal bedrijfsvermeldingen en reviews een grote rol in de lokale vindbaarheid van je bedrijf of website. Vind mij Online helpt je dus jouw bedrijf lokaal beter vindbaar te maken. Zo kun jij je bezig houden met het runnen van je bedrijf en zorgen wij ervoor dat je lokaal beter vindbaar bent.

Wij scoren gemiddeld een 9,8 op basis van 18 recensies