Recentelijk is Google gestart met het toevoegen van verificatielabels of ‘bevestigd’-labels aan Google Bedrijfsprofielen. Zo’n label geeft aan dat de gegevens van het bedrijf, dat gekoppeld is aan het betreffende Google Bedrijfsprofiel, zijn geverifieerd. Ook voor gebruikers op Google (en dus potentiële klanten) is het verificatielabel zichtbaar. Zo’n label ziet er als volgt uit:
They’re like a series of “trust” signals you think @rustybrick ? Has the state of the GBP ecosystem in terms of accuracy become so bad that Google needs to add these to show consumers they can be confident in the panel details? ? https://t.co/yPjrzFmfIm pic.twitter.com/1Byf5ZgJyr
— Claire Carlile?️ ? ? ? (@clairecarlile) March 3, 2022
Er zijn twee belangrijke redenen waarom een verificatielabel waardevol is voor bedrijven met Google Bedrijfsprofielen:
Helaas is er op dit moment geen manier om Google te vragen contact met je op te nemen om je bedrijfsgegevens te bevestigen. Je kunt er enkel voor zorgen dat je het telefoontje van Google beantwoordt als zij contact met je opnemen, en je gegevens vervolgens op de juiste manier bevestigen tijdens het gesprek. Of je Google Bedrijfsprofiel dan uiteindelijk wel of niet wordt voorzien van het verificatielabel, bepaalt Google. Daar heb je helaas ook geen invloed op.
Het is momenteel nog niet duidelijk of de toevoeging van het verificatielabel een test is of permanent wordt. Mocht het label permanent worden, dan zullen Google Bedrijfsprofielen mét label beter scoren op het gebied van consumentenvertrouwen dan profielen zonder. Daarom is het belangrijk om je bedrijfsgegevens, en dan vooral je zakelijke telefoonnummer, up-to-date te houden. Zorg er ook voor dat je oproepen op je zakelijke telefoonnummer zoveel mogelijk beantwoordt. Je wilt het belangrijke verificatietelefoontje van Google immers niet missen, want als je het mist, weet je niet of en wanneer je opnieuw gebeld kan worden.
Google kan voor de verificatie van Google Bedrijfsprofielen besluiten om meer dan één verificatiemethode toe te passen. Behalve de ontvangst van een verificatiekaart op het bedrijfsadres (de oorspronkelijke manier) kun je ook:
Informatie hierover is toegevoegd aan het hulpdocument dat Google over het verificatieproces heeft gemaakt.
Als je een legitiem lokaal bedrijf hebt, hoef je je geen zorgen te maken over de dubbele verificatie. Je hoeft dan alleen maar de instructies op te volgen en de vereiste informatie in te dienen. Omdat je bedrijf legitiem is, zal het verificatieproces waarschijnlijk probleemloos verlopen. Bedenk ook dat de dubbele verificatie kan juist ook heel voordelig uitpakken voor authentieke bedrijven. Dit strengere proces kan namelijk helpen valse vermeldingen in Google Maps te verminderen.
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen op het gebied van online marketing voor lokale bedrijven.
Google werkt verificatievereisten en vertrouwenssignalen van het Google Bedrijfsprofiel bij Recentelijk is Google gestart […]
Lees meerGoogle werkt verificatievereisten en vertrouwenssignalen van het Google Bedrijfsprofiel bij Recentelijk is Google gestart […]
Lees meerGoogle werkt verificatievereisten en vertrouwenssignalen van het Google Bedrijfsprofiel bij Recentelijk is Google gestart […]
Lees meer