Google Mijn Bedrijf voegt de chatfunctie toe aan de desktop versie!

Google Mijn Bedrijf voegt de chatfunctie toe aan de desktop versie!
8 april 2021 Michelle google mijn bedrijf, nieuws

Waar wij een tijd geleden al erg blij werden van de chatfunctie op de Google Mijn Bedrijf app op je telefoon, hier kon je namelijk nog een stap verder gaan met het communiceren met je (potentiële) klanten, worden wij nu nog enthousiaster van de chatfunctie op de desktopversie van je Google mijn Bedrijf.

Google rolt namelijk de berichten functionaliteit uit binnen de Google Mijn Bedrijf desktop interface. Dit is nog niet volledig live maar velen kunnen het wel al zien. Voorheen was de chatfunctie alleen maar beschikbaar via de mobiele app en niet binnen de desktop interface, maar daar gaat dus verandering in komen.

Zo ziet de chatfunctie eruit

Wanneer je je aanmeldt bij Google Mijn Bedrijf in je browser (of ga naar Google en klik rechtsboven op de 9 puntjes, vervolgens op Mijn Bedrijf, zie hieronder) dan opent zich onderstaande pagina. Nu ben je ingelogd op de desktopversie van de Google Mijn Bedrijf pagina van je bedrijf.

Aanmelden op Google Mijn Bedrijf

Aanmelden op Google Mijn Bedrijf

Wanneer je je in de desktop browser aanmeldt bij Google Mijn Bedrijf, zie je een knop “Berichten” in de navigatie aan de linkerkant. Als je erop klikt, wordt de chatbox voor berichten geladen. Links staan de klanten die een bericht hebben gestuurd. Vervolgens klik je op de klant om het chatvenster te laden zodat je kan reageren.

Chatfunctie in Google Mijn Bedrijf

Chatfunctie in Google Mijn Bedrijf

Waarom wij hier zo enthousiast over zijn?

Veel bedrijven werken nu eenmaal met desktop computers of laptops en dan is het makkelijker om via een volledig toetsenbord te typen en te reageren op verzoeken van (potentiële) klanten. Dit maakt het gemakkelijker om snel te reageren. Verder heb je 1-op-1 contact, dus kans op conversie is groter (je kunt immers direct inspelen op een vraag of behoefte van een gebruiker).

De voordelen van chatten via Google Mijn Bedrijf

  • Het activeren van de chatfunctie in Google Mijn Bedrijf heeft de volgende voordelen:
  • Snel en direct contact met (potentiële) klanten
  • Als je meerdere medewerkers op kantoor hebt, kunnen zij allemaal reageren (mits ze toegang hebben)
  • Je ziet de chathistorie en ook de naam van de medewerkers die gereageerd hebben
  • Je kunt aan het einde van een chat vragen om een review te schrijven door je eigen reviewlink te delen
  • Bezoekers nog meer informeren over bijv. nieuwe acties, producten, trends en evenementen
  • Achter de schermen klachten kunnen afhandelen
  • Je kunt de algehele klanttevredenheid verbeteren (lees hoe Levi’s haar klanttevredenheid verbeterde met deze chatfunctie)

Kortom, wil jij hier meer over weten en wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op!

Vind mij Online nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen op het gebied van online marketing voor lokale bedrijven.

    Michelle de Klerk

    Michelle de Klerk

    Mijn rol binnen Vind Mij Online is het zorgen voor onze klanten. Dus heb je vragen? Dan kun je die aan mij stellen.

    Recente artikelen

    8 Redenen om juist nu werk te maken van je online reviews

    8 Redenen om juist nu werk te maken van je online reviews

    26 mei 2020 Michelle

    Waar wij een tijd geleden al erg blij werden van de chatfunctie op de […]

    Lees meer
    Maatregelen Google Mijn Bedrijf wegens het coronavirus (COVID-19)

    Maatregelen Google Mijn Bedrijf wegens het coronavirus (COVID-19)

    30 maart 2020 Roald

    Waar wij een tijd geleden al erg blij werden van de chatfunctie op de […]

    Lees meer
    Hoe je met foto's beter lokaal vindbaar wordt op Google

    Hoe je met foto's beter lokaal vindbaar wordt op Google

    1 februari 2020 Roald

    Waar wij een tijd geleden al erg blij werden van de chatfunctie op de […]

    Lees meer
    Wij scoren gemiddeld een 9,6 op basis van 11 recensies