Waar wij een tijd geleden al erg blij werden van de chatfunctie op de Google Mijn Bedrijf app op je telefoon, hier kon je namelijk nog een stap verder gaan met het communiceren met je (potentiële) klanten, worden wij nu nog enthousiaster van de chatfunctie op de desktopversie van je Google mijn Bedrijf.
Google rolt namelijk de berichten functionaliteit uit binnen de Google Mijn Bedrijf desktop interface. Dit is nog niet volledig live maar velen kunnen het wel al zien. Voorheen was de chatfunctie alleen maar beschikbaar via de mobiele app en niet binnen de desktop interface, maar daar gaat dus verandering in komen.
Wanneer je je aanmeldt bij Google Mijn Bedrijf in je browser (of ga naar Google en klik rechtsboven op de 9 puntjes, vervolgens op Mijn Bedrijf, zie hieronder) dan opent zich onderstaande pagina. Nu ben je ingelogd op de desktopversie van de Google Mijn Bedrijf pagina van je bedrijf.
Aanmelden op Google Mijn Bedrijf
Wanneer je je in de desktop browser aanmeldt bij Google Mijn Bedrijf, zie je een knop “Berichten” in de navigatie aan de linkerkant. Als je erop klikt, wordt de chatbox voor berichten geladen. Links staan de klanten die een bericht hebben gestuurd. Vervolgens klik je op de klant om het chatvenster te laden zodat je kan reageren.
Chatfunctie in Google Mijn Bedrijf
Veel bedrijven werken nu eenmaal met desktop computers of laptops en dan is het makkelijker om via een volledig toetsenbord te typen en te reageren op verzoeken van (potentiële) klanten. Dit maakt het gemakkelijker om snel te reageren. Verder heb je 1-op-1 contact, dus kans op conversie is groter (je kunt immers direct inspelen op een vraag of behoefte van een gebruiker).
Kortom, wil jij hier meer over weten en wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op!
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen op het gebied van online marketing voor lokale bedrijven.
Waar wij een tijd geleden al erg blij werden van de chatfunctie op de […]
Lees meerWaar wij een tijd geleden al erg blij werden van de chatfunctie op de […]
Lees meerWaar wij een tijd geleden al erg blij werden van de chatfunctie op de […]
Lees meer