Eind vorig jaar kondigde Google aan veel meer verschillende nieuwe features te lanceren voor Google Maps en Google Mijn Bedrijf. Een van die features is een “volg” functie voor bedrijven, waarmee gebruikers makkelijk op de hoogte kunnen blijven van evenementen en aanbiedingen van een bedrijf. Voorafgaand aan deze “volg” knop heeft Google in Google Maps de “voor jou” tab gelanceerd. Een overzicht van de meest recente acties, gebeurtenissen en nieuwe bedrijven in jouw buurt. Kortom, Google Maps en Google Mijn Bedrijf krijgen met beide functionaliteiten een meer social karakter. Interessant, zeker nu de “volg” knop in Nederland wordt uitgerold.
De “volg” knop verschijnt wanneer je in Google Maps zoekt naar een bedrijf en vervolgens naar het profiel van dat bedrijf doorklikt. Onder de naam van het bedrijf verschijnt dan de knop “volgen”. In onderstaande afbeelding zie je deze knop verschijnen, in de 2e afbeelding zie je hoe het eruit ziet wanneer je op de knop hebt geklikt en de laatste afbeelding toont de “voor jou” tab in Google Maps.
Volgens Google is het met deze volg-functionaliteit mogelijk als gebruiker op de hoogte te blijven van updates van een bedrijf. Commercieel gezien biedt dit dus flinke kansen voor een ondernemer. Wanneer een klant jouw bedrijf “volgt” op Google Maps, ontvangt hij/zij updates over jouw bedrijf op het tabblad “Voor jou” in Google Maps. Deze updates maken Google Posts meteen een stuk interessanter. Waar de berichten uit Google Posts voorheen enkel nog getoond werden op de pagina van een bedrijf (in Google Search of Google Maps), worden ze door de komst van deze “volg” functionaliteit ook getoond op de “Voor jou” tab in Google Maps. Heel interessant dus, om jouw volgers makkelijk en snel op de hoogte te houden van eventuele acties en aanbiedingen en leuke evementen die je gepland hebt. Kortom, de Google Posts die je maakt, krijgen hierdoor ineens meer bereik.
Eind vorig jaar heeft Google aangekondigd het sociale platform Google Plus (of Google+) niet langer voort te zetten. Recent is bekend gemaakt dat Google+ op 2 april wordt beëindigd. Hiermee eindigt dan ook het enige sociale platform van Google. De komst van de “volg” knop en de “Voor jou” tab in Google Maps brengen daar verandering in. Als bedrijfseigenaar kom je zo namelijk makkelijk in contact met je volgers en dus jouw (potentiele) klanten. Een ander sociaal karakter dan Google+, maar wel een sociaal karakter. Met name voor bedrijfseigenaren. De toekomst zal uitwijzen hoe dit verder gaat ontwikkelen. Dat het gaat ontwikkelen staat vast en wij zijn niet de enige die hierin geloven.
Kortom, doe je nog niets met Google Posts, dan is NU de tijd in actie te komen. Weet je niet hoe? Neem dan contact op, zodat wij je kunnen helpen.
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen op het gebied van online marketing voor lokale bedrijven.
Eind vorig jaar kondigde Google aan veel meer verschillende nieuwe features te lanceren voor […]
Lees meerEind vorig jaar kondigde Google aan veel meer verschillende nieuwe features te lanceren voor […]
Lees meerEind vorig jaar kondigde Google aan veel meer verschillende nieuwe features te lanceren voor […]
Lees meer