Bereik je klanten met de nieuwe Google Maps “volg” knop

Bereik je klanten met de nieuwe Google Maps “volg” knop
20 februari 2019 Roald google maps, google mijn bedrijf, nieuws

Eind vorig jaar kondigde Google aan veel meer verschillende nieuwe features te lanceren voor Google Maps en Google Mijn Bedrijf. Een van die features is een “volg” functie voor bedrijven, waarmee gebruikers makkelijk op de hoogte kunnen blijven van evenementen en aanbiedingen van een bedrijf. Voorafgaand aan deze “volg” knop heeft Google in Google Maps de “voor jou” tab gelanceerd. Een overzicht van de meest recente acties, gebeurtenissen en nieuwe bedrijven in jouw buurt. Kortom, Google Maps en Google Mijn Bedrijf krijgen met beide functionaliteiten een meer social karakter. Interessant, zeker nu de “volg” knop in Nederland wordt uitgerold.

Waar vind je de “volg” knop in Google Maps?

De “volg” knop verschijnt wanneer je in Google Maps zoekt naar een bedrijf en vervolgens naar het profiel van dat bedrijf doorklikt. Onder de naam van het bedrijf verschijnt dan de knop “volgen”. In onderstaande afbeelding zie je deze knop verschijnen, in de 2e afbeelding zie je hoe het eruit ziet wanneer je op de knop hebt geklikt en de laatste afbeelding toont de “voor jou” tab in Google Maps.

Google Maps "volg" knop

Wat doet de “volg” knop in Google Maps?

Volgens Google is het met deze volg-functionaliteit mogelijk als gebruiker op de hoogte te blijven van updates van een bedrijf. Commercieel gezien biedt dit dus flinke kansen voor een ondernemer. Wanneer een klant jouw bedrijf “volgt” op Google Maps, ontvangt hij/zij updates over jouw bedrijf op het tabblad “Voor jou” in Google Maps. Deze updates maken Google Posts meteen een stuk interessanter. Waar de berichten uit Google Posts voorheen enkel nog getoond werden op de pagina van een bedrijf (in Google Search of Google Maps), worden ze door de komst van deze “volg” functionaliteit ook getoond op de “Voor jou” tab in Google Maps. Heel interessant dus, om jouw volgers makkelijk en snel op de hoogte te houden van eventuele acties en aanbiedingen en leuke evementen die je gepland hebt. Kortom, de Google Posts die je maakt, krijgen hierdoor ineens meer bereik.

Tab "volgers" in Google My Business

Google Maps + volgen = social

Eind vorig jaar heeft Google aangekondigd het sociale platform Google Plus (of Google+) niet langer voort te zetten. Recent is bekend gemaakt dat Google+ op 2 april wordt beëindigd. Hiermee eindigt dan ook het enige sociale platform van Google. De komst van de “volg” knop en de “Voor jou” tab in Google Maps brengen daar verandering in. Als bedrijfseigenaar kom je zo namelijk makkelijk in contact met je volgers en dus jouw (potentiele) klanten. Een ander sociaal karakter dan Google+, maar wel een sociaal karakter. Met name voor bedrijfseigenaren. De toekomst zal uitwijzen hoe dit verder gaat ontwikkelen. Dat het gaat ontwikkelen staat vast en wij zijn niet de enige die hierin geloven.

Kortom, doe je nog niets met Google Posts, dan is NU de tijd in actie te komen. Weet je niet hoe? Neem dan contact op, zodat wij je kunnen helpen.

Vind mij Online nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen op het gebied van online marketing voor lokale bedrijven.

    Roald Craenen

    Roald Craenen

    Met meer dan 15 jaar ervaring in SEO, online marketing, webdesign en webdevelopment verbeter ik dagelijks de vindbaarheid van zowel grote als kleine bedrijven.

    Recente artikelen

    Onze tips voor het beginnen van een webwinkel

    Onze tips voor het beginnen van een webwinkel

    28 februari 2024 Lisa

    Eind vorig jaar kondigde Google aan veel meer verschillende nieuwe features te lanceren voor […]

    Lees meer
    7 Tips voor de ideale horeca website

    7 Tips voor de ideale horeca website

    28 februari 2024 Lisa

    Eind vorig jaar kondigde Google aan veel meer verschillende nieuwe features te lanceren voor […]

    Lees meer
    Grote veranderingen voor bedrijven met een Google-bedrijfsprofiel: wat betekent dit voor jou?

    Grote veranderingen voor bedrijven met een Google-bedrijfsprofiel: wat betekent dit voor jou?

    26 januari 2024 Lisa

    Eind vorig jaar kondigde Google aan veel meer verschillende nieuwe features te lanceren voor […]

    Lees meer
    Vindbaar worden? Neem contact op!
    Wij scoren gemiddeld een 9,8 op basis van 18 recensies
    Wij scoren gemiddeld een 9,8 op basis van 18 recensies