Wat zijn Google Posts en hoe kun je ze inzetten?

Wat zijn Google Posts en hoe kun je ze inzetten?
14 december 2018 Manon google mijn bedrijf

Met Google Posts kun je berichten, aanbiedingen, evenementen en producten direct zichtbaar maken binnen je Google My Business pagina én dus binnen de zoekresultaten van Google. De functionaliteit werd in juni 2017 geïntroduceerd, maar hij wordt maar door weinig (lokale) ondernemers ingezet. Wil jij het verschil maken en lokaal beter gevonden worden? Start dan vandaag nog met Google Posts.

Wat zijn Google Posts?

Google Posts zijn eigenlijk (mini) blogs en artikelen binnen je Google My Business account. Binnen Google My Business kun je content publiceren over actuele nieuwsitems of aanverwante artikelen over je diensten of producten.

De Google Posts functionaliteit lijkt een alternatief te zijn voor een blog op je website. Het verschil? Dat een blog op je website zo lang online blijft staan als jij wilt en een Google Post slecht één week online blijft staan.

Google Mijn Bedrijf - Vacature

Wanneer zijn Google Posts interessant?

Wanneer zijn Google Posts dan interessant? Over het algemeen zijn ze interessant wanneer je voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • Je bent vooral lokaal actief op de consumentenmarkt
  • Je kunt je doelgroep direct triggeren, direct aanzetten tot actie
    Google toont de Posts namelijk alleen aan mensen die op je bedrijfsnaam zoeken. Je bereikt dus een doelgroep die je bedrijf kent en weet wat je doet.

De voordelen

Gebruik maken van Google Posts biedt een aantal voordelen:

  • Je hebt de mogelijkheid om een extra stukje informatie te tonen, zonder dat de bezoeker op je website is;
  • Je kunt precies zien hoeveel mensen er op je post hebben geklikt. Dé manier om erachter te komen wat je doelgroep leuk vindt om te lezen;
  • Het is mogelijk om verschillende knoppen toe te voegen om de bezoeker aan te zetten tot actie. Denk aan reserveren, meer informatie, bestellen, bellen, etc.;
  • Je claimt een groter gebied in de zoekresultaten als er op je bedrijfsnaam gezocht wordt.

De mogelijkheden van Google Posts

De mogelijkheden met Google Posts zijn erg divers. Je kunt ze bijvoorbeeld inzetten om een aankomend evenement te promoten, een weekmenu kenbaar te maken, je doelgroep te attenderen op een kortingsactie of om bezoekers beknopt over een belangrijke ontwikkeling binnen je bedrijf te informeren.

Hoe maak ik een Google Post?

  1. Log in op je Google My Business account
  2. Aan de linkerkant zie je ‘Posts’, klik hierop en kies voor ‘Post maken’
  3. Maak een keuze voor de soort post. Dus een evenement, het uitlichten van een aanbieding, etc.
  4. Voeg tekst, afbeelding en een knop toe en bekijk het voorbeeld van jouw bericht
  5. Ben je tevreden? Publiceren maar.

Google Mijn Bedrijf - Post maken

Handige tips

  1. Erg vervelend dat je Google Post na 7 dagen verdwijnt toch? Niet wanneer je gebruik maakt van het type ‘Event’. Een post m.b.t. een ‘Event’ blijft namelijk staan totdat het evenement geweest is, de datum die jij hieraan koppelt. En het leuke is, je kunt elke post een event noemen.
  2. Baadt het niet, dan schaadt het niet. Google geeft bedrijven die actief bezig zijn met hun bedrijfsvermelding een kleine voorsprong. Bevind je jezelf in een competitieve lokale markt? Dan kun je met behulp van Google Posts wellicht het verschil maken. Het levert al snel meer op dan klakkeloos berichtjes posten op Facebook en Instagram.

Wat doet Vind Mij Online met Google Posts?

Ben je klant bij Vind Mij Online? Dan posten wij gemiddeld zes keer per jaar een Google Post voor je. Dit is afhankelijk van de concurrentie en de behoefte van jou als klant.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Google Posts? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij helpen je graag.

Vind mij Online nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen op het gebied van online marketing voor lokale bedrijven.

    Manon van den Beuken

    Manon van den Beuken

    Als marketeer zit ik al jarenlang in het vak. Ik krijg energie van klanten echt te helpen. Zien waar kansen en behoeften liggen en die waarmaken.

    Recente artikelen

    Onze tips voor het beginnen van een webwinkel

    Onze tips voor het beginnen van een webwinkel

    28 februari 2024 Lisa

    Met Google Posts kun je berichten, aanbiedingen, evenementen en producten direct zichtbaar maken binnen […]

    Lees meer
    7 Tips voor de ideale horeca website

    7 Tips voor de ideale horeca website

    28 februari 2024 Lisa

    Met Google Posts kun je berichten, aanbiedingen, evenementen en producten direct zichtbaar maken binnen […]

    Lees meer
    Grote veranderingen voor bedrijven met een Google-bedrijfsprofiel: wat betekent dit voor jou?

    Grote veranderingen voor bedrijven met een Google-bedrijfsprofiel: wat betekent dit voor jou?

    26 januari 2024 Lisa

    Met Google Posts kun je berichten, aanbiedingen, evenementen en producten direct zichtbaar maken binnen […]

    Lees meer
    Vindbaar worden? Neem contact op!
    Wij scoren gemiddeld een 9,8 op basis van 18 recensies
    Wij scoren gemiddeld een 9,8 op basis van 18 recensies