Wat is het verschil tussen adverteren en beter vindbaar zijn?

Wat is het verschil tussen adverteren en beter vindbaar zijn?
9 maart 2022 Roald

Het grote verschil tussen adverteren en het pakket “Beter vindbaar” (ook wel “organisch vindbaar” genoemd) is de snelheid waarmee je resultaat behaalt en de duur van het effect ervan. Door te adverteren ben je meteen lokaal vindbaar, stop je echter met adverteren, dan ben je niet meer vindbaar. Door in je “organische vindbaarheid” te investeren, blijf je vindbaar wanneer je geen klant meer bent, maar het duurt langer voordat je resultaat merkt.

Zie het als een oplossing voor korte termijn (adverteren, meteen resultaat) en een investering op de lange termijn (organisch vindbaar, langdurig, vaak blijvend effect).

Hieronder de voor- en nadelen:

Adverteren Organisch vindbaar
Voordelen
  • Meteen vindbaar
  • Boven andere resultaten
  • Langdurig, vaak blijvend, effect
  • “Gratis” website bezoekers
Nadelen
  • Als je stopt, ben je niet meer vindbaar
  • Kosten per klik (en dus website bezoeker)
  • Hoe meer concurrentie, hoe langer het kan duren voordat je resultaat merkt
Vind mij Online nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen op het gebied van online marketing voor lokale bedrijven.

    Roald Craenen

    Roald Craenen

    Met meer dan 15 jaar ervaring in SEO, online marketing, webdesign en webdevelopment verbeter ik dagelijks de vindbaarheid van zowel grote als kleine bedrijven.

    Recente artikelen

    Onze tips voor het beginnen van een webwinkel

    Onze tips voor het beginnen van een webwinkel

    28 februari 2024 Lisa

    Het grote verschil tussen adverteren en het pakket “Beter vindbaar” (ook wel “organisch vindbaar” […]

    Lees meer
    7 Tips voor de ideale horeca website

    7 Tips voor de ideale horeca website

    28 februari 2024 Lisa

    Het grote verschil tussen adverteren en het pakket “Beter vindbaar” (ook wel “organisch vindbaar” […]

    Lees meer
    Grote veranderingen voor bedrijven met een Google-bedrijfsprofiel: wat betekent dit voor jou?

    Grote veranderingen voor bedrijven met een Google-bedrijfsprofiel: wat betekent dit voor jou?

    26 januari 2024 Lisa

    Het grote verschil tussen adverteren en het pakket “Beter vindbaar” (ook wel “organisch vindbaar” […]

    Lees meer
    Vindbaar worden? Neem contact op!
    Wij scoren gemiddeld een 9,8 op basis van 18 recensies
    Wij scoren gemiddeld een 9,8 op basis van 18 recensies