Waarom heb ik een nevenvestiging nodig en hoe registreer ik die?

Waarom heb ik een nevenvestiging nodig en hoe registreer ik die?
9 maart 2022 Roald

Volgens Google’s richtlijnen moet een bedrijf een fysieke locatie hebben om vermeld te mogen worden. In Nederland geldt daarnaast dat het inschrijven van ondernemingen en rechtspersonen verplicht is op grond van de Handelsregisterwet, ook voor verschillende vestigingen. Daarnaast gebruikt Google het handelsregister van het KVK als bron voor het verifiëren en controleren van een bedrijf. Ook diverse bedrijvengidsen maken automatisch vermeldingen aan op basis van het handelsregister. Om al deze redenen is het dus verstandig (en verplicht) een nevenvestiging te registreren.

Het registeren van een nevenvestiging kan eenvoudig middels dit formulier van de KVK. Samen met de eventuele benodigde bewijsstukken, alsmede een kopie van een geldig legitimatiebewijs, kan het formulier opgestuurd worden naar de Kamer van Koophandel. Als alles juist is ingevuld, wordt het formulier binnen enkele werkdagen verwerkt en staat je nevenvestiging geregistreerd.

Vind mij Online nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen op het gebied van online marketing voor lokale bedrijven.

    Roald Craenen

    Roald Craenen

    Met meer dan 15 jaar ervaring in SEO, online marketing, webdesign en webdevelopment verbeter ik dagelijks de vindbaarheid van zowel grote als kleine bedrijven.

    Recente artikelen

    7 redenen waarom een WooCommerce webshop perfect bij je past

    7 redenen waarom een WooCommerce webshop perfect bij je past

    1 september 2023 Annemarie

    Volgens Google’s richtlijnen moet een bedrijf een fysieke locatie hebben om vermeld te mogen […]

    Lees meer
    Nieuwe interface Google Bedrijfsprofiel (voorheen Google Mijn Bedrijf)

    Nieuwe interface Google Bedrijfsprofiel (voorheen Google Mijn Bedrijf)

    19 november 2022 Roald

    Volgens Google’s richtlijnen moet een bedrijf een fysieke locatie hebben om vermeld te mogen […]

    Lees meer
    Reageren op een negatieve review

    Reageren op een negatieve review

    27 juli 2022 Michelle

    Volgens Google’s richtlijnen moet een bedrijf een fysieke locatie hebben om vermeld te mogen […]

    Lees meer
    Wij scoren gemiddeld een 9,8 op basis van 18 recensies