Sinds kort is het mogelijk verschillende “services” die je bedrijf verleent, te specificeren in Google Mijn Bedrijf. Dit werd voor het eerst gezien in Amerika, waar doorgaans alle nieuwe features als eerste worden getest en uitgerold.
Het services gedeelte ziet er als volgt uit:
De input is behoorlijk gestructureerd:
Alleen het veld ‘naam’ lijkt verplicht. De “Prijs” en “Beschrijving” zijn optioneel, van wat wij tot nu toe hebben gezien.
Het is wellicht een van de “trage implementaties” van Google, omdat de informatie die wij hebben ingevoerd (hierboven afgebeeld) nog niet wordt weergegeven in de zoekresultaten. Het is mogelijk dat, zoals extensies voor gestructureerde snippets in AdWords, uw “services” alleen verschijnen voor bepaalde zoektermen.
Als de functie “Services” blijft hangen, is er een behoefte aan. De lange lijst van Google met ‘Categorieën’ zorgt ervoor dat veel bedrijven niet nauwkeuring genoeg beschreven kunnen worden. Daarom kiezen veel bedrijfseigenaren, vanwege de slechte richtlijnen van Google, te veel categorieën in het veld ‘bedrijfsnaam’. Misschien maakt het veld ‘Services’ dat soort dingen minder verleidelijk.
De ingevoerde “services” worden vooralsnog alleen weergegeven op mobiele devices. Wanneer je bijvoorbeeld met je mobiele telefoon zoekt naar “schoonmaakbedrijf clean2u” zie je een tab “services” staan, waaronder de ingevoerde services staan vermeld. Of en hoe dit verder bijdraagt aan de vindbaarheid en/of het aantal vertoningen van jouw bedrijf zal nog moeten blijken.
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen op het gebied van online marketing voor lokale bedrijven.
Sinds kort is het mogelijk verschillende “services” die je bedrijf verleent, te specificeren in […]
Lees meerSinds kort is het mogelijk verschillende “services” die je bedrijf verleent, te specificeren in […]
Lees meerSinds kort is het mogelijk verschillende “services” die je bedrijf verleent, te specificeren in […]
Lees meer