Nieuwe functie: Google laat gebruikers #hashtags toevoegen aan reviews

Nieuwe functie: Google laat gebruikers #hashtags toevoegen aan reviews
30 november 2018 Manon nieuws

Ongeveer een week geleden heeft Google een nieuwe functie geïntroduceerd m.b.t. de Google Reviews. Google Maps en Google My Business ondersteunen nu hashtags in zakelijke reviews, waardoor ze nog beter doorzoekbaar zijn. Dé manier om gebruikers te helpen nieuwe plaatsen en nieuwe dingen te ontdekken.

Het handige van deze hashtags

De mogelijkheid om te zoeken naar zoekwoorden in Google reviews is afgelopen mei uitgerold. Met deze nieuwe functie kunnen reviews nóg beter worden doorzocht. Op de hashtags kan handmatig worden gezocht of er kan op worden geklikt.

Als gebruiker kun je maximaal 5 hashtags aan je review toevoegen. Google adviseert om deze aan het einde van de beoordeling te plaatsen, zodat de tekst beter leesbaar is. Hashtags kunnen niet alleen worden toegevoegd aan nieuwe reviews, maar ook aan oude.

Voorbeeld

Hashtags zoals #vegan #visrestaurant #rolstoelvriendelijk kunnen mensen bijvoorbeeld helpen om specifieke dingen te vinden waarnaar zij op zoek zijn in een restaurant. Daarnaast kunnen hashtags ook lokale attracties benadrukken, zoals ‘een geweldige plek voor een mooie #zonsondergang’.

Hashtags in Google reviews

Vind Mij Online is gespecialiseerd op het gebied van lokale online marketing en lokale vindbaarheid. In één van onze reviews is #vindbaarheid toegevoegd. Klik je vervolgens op #vindbaarheid, dan zie je alle bedrijven waar vindbaarheid in de reviews is opgenomen.

PS: het is een nieuwe feature die nog enkel zichtbaar is in de Google Maps app én momenteel alleen op Android apparaten te gebruiken is.

Vind mij Online nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen op het gebied van online marketing voor lokale bedrijven.

    Manon van den Beuken

    Manon van den Beuken

    Als marketeer zit ik al jarenlang in het vak. Ik krijg energie van klanten echt te helpen. Zien waar kansen en behoeften liggen en die waarmaken.

    Recente artikelen

    Nieuwe interface Google Bedrijfsprofiel (voorheen Google Mijn Bedrijf)

    Nieuwe interface Google Bedrijfsprofiel (voorheen Google Mijn Bedrijf)

    19 november 2022 Roald

    Ongeveer een week geleden heeft Google een nieuwe functie geïntroduceerd m.b.t. de Google Reviews. […]

    Lees meer
    Reageren op een negatieve review

    Reageren op een negatieve review

    27 juli 2022 Michelle

    Ongeveer een week geleden heeft Google een nieuwe functie geïntroduceerd m.b.t. de Google Reviews. […]

    Lees meer
    Frauduleuze Google Bedrijfsprofielen aangepakt

    Frauduleuze Google Bedrijfsprofielen aangepakt

    15 maart 2022 Roald

    Ongeveer een week geleden heeft Google een nieuwe functie geïntroduceerd m.b.t. de Google Reviews. […]

    Lees meer
    Wij scoren gemiddeld een 9,8 op basis van 18 recensies