Ongeveer een week geleden heeft Google een nieuwe functie geïntroduceerd m.b.t. de Google Reviews. Google Maps en Google My Business ondersteunen nu hashtags in zakelijke reviews, waardoor ze nog beter doorzoekbaar zijn. Dé manier om gebruikers te helpen nieuwe plaatsen en nieuwe dingen te ontdekken.
De mogelijkheid om te zoeken naar zoekwoorden in Google reviews is afgelopen mei uitgerold. Met deze nieuwe functie kunnen reviews nóg beter worden doorzocht. Op de hashtags kan handmatig worden gezocht of er kan op worden geklikt.
Als gebruiker kun je maximaal 5 hashtags aan je review toevoegen. Google adviseert om deze aan het einde van de beoordeling te plaatsen, zodat de tekst beter leesbaar is. Hashtags kunnen niet alleen worden toegevoegd aan nieuwe reviews, maar ook aan oude.
Hashtags zoals #vegan #visrestaurant #rolstoelvriendelijk kunnen mensen bijvoorbeeld helpen om specifieke dingen te vinden waarnaar zij op zoek zijn in een restaurant. Daarnaast kunnen hashtags ook lokale attracties benadrukken, zoals ‘een geweldige plek voor een mooie #zonsondergang’.
Vind Mij Online is gespecialiseerd op het gebied van lokale online marketing en lokale vindbaarheid. In één van onze reviews is #vindbaarheid toegevoegd. Klik je vervolgens op #vindbaarheid, dan zie je alle bedrijven waar vindbaarheid in de reviews is opgenomen.
PS: het is een nieuwe feature die nog enkel zichtbaar is in de Google Maps app én momenteel alleen op Android apparaten te gebruiken is.
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en ontwikkelingen op het gebied van online marketing voor lokale bedrijven.
Ongeveer een week geleden heeft Google een nieuwe functie geïntroduceerd m.b.t. de Google Reviews. […]
Lees meerOngeveer een week geleden heeft Google een nieuwe functie geïntroduceerd m.b.t. de Google Reviews. […]
Lees meerOngeveer een week geleden heeft Google een nieuwe functie geïntroduceerd m.b.t. de Google Reviews. […]
Lees meer